Prof. Rui L. Reis awarded with the title of doctor honoris causa by the Universitatea POLITEHNICA din București, Romania.

last updated: 2018-11-16

Rui L. Reis, Director of 3B's Research Group - Institute of Research in Biomaterials, Biomimetics and Biodegradables (I3Bs) of University of Minho, was distinguished on the 15th of November 2018 with the title of doctor honoris causa by the Universitatea POLITEHNICA din București (UPB), Romania. The ceremony took place at the Senate Hall of UPB, with the presence of several relevant invitees, including the Rector of UMinho, Prof. Rui Vieira de Castro.

Cerimónia da tomada de posse do Conselho de Unidade da nova Unidade Orgânica da Universidade do Minho - I3Bs

last updated: 2018-10-15

A cerimónia da tomada de posse do Conselho de Unidade da nova Unidade Orgânica da Universidade do Minho - I3Bs - Instituto de Investigação em Biomateriais, Biodegradáveis e Biomiméticos realizou-se a 19 de Setembro de 2018 pelas 10h no auditório do edifício onde funciona o I3Bs, no Avepark, nas Taipas - Guimarães.

A sessão contou com a presença do magnifico Reitor da Universidade do Minho Prof. Rui Vieira de Castro e do Vice-Reitor para a Investigação e Inovação da UMinho e Diretor do Grupo 3B’s Prof. Rui L. Reis, bem como da quase totalidade dos investigadores do I3Bs.

Exposição Cientifica-FNAC Braga: Uma Visão Dinâmica da Ciência, 2018-10-12

last updated: 2018-10-11

The Creativity team of the PhDynamics is pleased to invite you to participate in the opening session of the exposition "Uma Visão Dinâmica da Ciência" schedule to be held on FNAC (Bragaparque) on 12th of October at 21:30 h.

The Photos will be on exhibition from 12th of October to 12th of November.

Rogério P. Pirraco, from 3B's Research Group - UMinho, received a Starting Grant from European Research Council (ERC)

last updated: 2018-07-27

Cientista da UMinho recebe bolsa milionária do Conselho Europeu de Investigação

Rogério Pirraco, do Grupo de Investigação 3B’s da Universidade do Minho, acaba de ser distinguido com uma bolsa de 1.5 milhões de euros do Conselho Europeu de Investigação (ERC). O cientista vai desenvolver nos próximos cinco anos uma nova forma de ligar vasos sanguíneos de pacientes e órgãos e tecidos fabricados em laboratório para transplante.

Palestra de Rui L. Reis na UMinho assinala atribuição do IET Harvey Engineering Research Award

last updated: 2018-05-10

Ministro da Ciência, Tecnologia e Ensino Superior presente na sessão a 16 de maio, às 18h00, na Reitoria da UMinho

The Prize Príncipe da Beira for Biomedical Science 2017 was awarded to Silvia C. Araújo Vieira

last updated: 2018-04-23

PRÉMIO | O Prémio Príncipe da Beira Ciências Biomédicas, instituído pelo Município de Guimarães, pela Fundação D. Manuel II e pela Universidade do Minho, foi atribuído a Sílvia C. Araújo Vieira, pelo seu trabalho “Natural-based Hierarchical Platform for Islet Cell Transplantation and Vascularization".

TSF radio recorded program live at 3B’s Research Group facilities, 23rd of March

last updated: 2018-04-04
This included an interview to Rui Reis, Director of 3B’s Research Group and Vice-Rector for Research and Innovation, and to Manuela Gomes and Alexandra Marques, Vice-Directors of 3B’s Research Group, all grantees of European Research Council.

Prize Principe das Beiras em Ciências Biomédicas 2017

last updated: 2018-04-23

Today we had the honour to receive at 3B's facilities D. Afonso, Príncipe das Beiras, D. Miguel de Bragança and also Sir Dr. Richard Hsieh, on the scope of the attribution of Prize Principe das Beiras em Ciências Biomédicas 2017, instituted between the Duque de Bragança, D. Duarte Pio de Bragança, through D. Manuel II Foundation, University of Minho and Guimarães Municipality.

Universidade do Minho cria I3Bs - Instituto de Investigação em Biomateriais, Biodegradáveis e Biomiméticos

last updated: 2018-04-04

A Universidade do Minho homologou a 5 de março de 2018 os estatutos da sua primeira unidade orgânica centrada na investigação, o I3Bs - Instituto de Investigação em Biomateriais, Biodegradáveis e Biomiméticos. A cerimónia pública de homologação desta nova unidade foi pelas 14h45, no auditório do edifício onde funcionará o I3Bs, no Avepark, em Guimarães. A sessão contou com o vice-reitor para a Investigação e Inovação e diretor do Grupo 3B’s, Rui L.

Registo áudio da cerimónia (59m20s)
Declarações à imprensa de Rui L. Reis