Award “Príncipe da Beira” Biomedical Sciences 3rd Edition

last updated: 2019-01-22

As a result of the Protocol signed between Dom Manuel II Foundation (Portugal), represented by H.R.H. the Duke of Bragança, and the University of Minho and Municipality of Guimarães, it is announced the call for the attribution of the Award “Príncipe da Beira” Biomedical Sciences (3rd edition, year 2018/2019).

Interview with Rui L. Reis on the television channel SIC

last updated: 2019-08-05

What were the biggest scientific breakthroughs of 2018? What scientific discoveries will 2019 bring? The most important regenerative medicine developments will be discussed by Prof. Rui Reis, Director of 3B's Research Group and Vice-Rector for Research and Innovation at UMinho, in Admirável Mundo Novo at Jornal da Noite, SIC television.

Manuela E. Gomes will be the first president of I3Bs

last updated: 2019-01-02

Manuela E. Gomes will be the first president of I3Bs (Research Institute for Biomaterials, Biodegradables and Biomimetics) at University of Minho! This represents a major step for the Institute after its creation.

Portuguese Prime Minister, António Costa, visited our facilities in Avepark, Taipas, Guimarães

last updated: 2019-01-02

Today we had the honor of receiving Portuguese Prime Minister, António Costa, visiting

Prof. Rui L. Reis awarded with the title of doctor honoris causa by the Universitatea POLITEHNICA din București, Romania.

last updated: 2019-08-05

Rui L. Reis, Director of 3B's Research Group - Institute of Research in Biomaterials, Biomimetics and Biodegradables (I3Bs) of University of Minho, was distinguished on the 15th of November 2018 with the title of doctor honoris causa by the Universitatea POLITEHNICA din București (UPB), Romania. The ceremony took place at the Senate Hall of UPB, with the presence of several relevant invitees, including the Rector of UMinho, Prof. Rui Vieira de Castro.

Cerimónia da tomada de posse do Conselho de Unidade da nova Unidade Orgânica da Universidade do Minho - I3Bs

last updated: 2019-01-02

A cerimónia da tomada de posse do Conselho de Unidade da nova Unidade Orgânica da Universidade do Minho - I3Bs - Instituto de Investigação em Biomateriais, Biodegradáveis e Biomiméticos realizou-se a 19 de Setembro de 2018 pelas 10h no auditório do edifício onde funciona o I3Bs, no Avepark, nas Taipas - Guimarães.

A sessão contou com a presença do magnifico Reitor da Universidade do Minho Prof. Rui Vieira de Castro e do Vice-Reitor para a Investigação e Inovação da UMinho e Diretor do Grupo 3B’s Prof. Rui L. Reis, bem como da quase totalidade dos investigadores do I3Bs.

Exposição Cientifica-FNAC Braga: Uma Visão Dinâmica da Ciência, 2018-10-12

last updated: 2018-10-11

The Creativity team of the PhDynamics is pleased to invite you to participate in the opening session of the exposition "Uma Visão Dinâmica da Ciência" schedule to be held on FNAC (Bragaparque) on 12th of October at 21:30 h.

The Photos will be on exhibition from 12th of October to 12th of November.

Rogério P. Pirraco, from 3B's Research Group - UMinho, received a Starting Grant from European Research Council (ERC)

last updated: 2018-07-27

Cientista da UMinho recebe bolsa milionária do Conselho Europeu de Investigação

Rogério Pirraco, do Grupo de Investigação 3B’s da Universidade do Minho, acaba de ser distinguido com uma bolsa de 1.5 milhões de euros do Conselho Europeu de Investigação (ERC). O cientista vai desenvolver nos próximos cinco anos uma nova forma de ligar vasos sanguíneos de pacientes e órgãos e tecidos fabricados em laboratório para transplante.

Palestra de Rui L. Reis na UMinho assinala atribuição do IET Harvey Engineering Research Award

last updated: 2018-05-10

Ministro da Ciência, Tecnologia e Ensino Superior presente na sessão a 16 de maio, às 18h00, na Reitoria da UMinho

The Prize Príncipe da Beira for Biomedical Science 2017 was awarded to Silvia C. Araújo Vieira

last updated: 2018-04-23

PRÉMIO | O Prémio Príncipe da Beira Ciências Biomédicas, instituído pelo Município de Guimarães, pela Fundação D. Manuel II e pela Universidade do Minho, foi atribuído a Sílvia C. Araújo Vieira, pelo seu trabalho “Natural-based Hierarchical Platform for Islet Cell Transplantation and Vascularization".